en månad kvar till julafton

hej alla kära läsare. nu tänkte jag börja skriva om hur jag äter & tränar som jag sagt att jag skulle börja med denna vecka, så vi kör väl igång direkt då! För det första så har jag kört efter en diet som heter lchf, har gått ner åtta kilo sammanlagt hitills, men än är det några överflödiga kilon kvar som jag vill ha bort. satsar på att gå ner tre kilo till innan jul. sen ännu mer till sommaren, men dit är det ett tag kvar till som tur är! fuskar dock lite på helgerna, men jag anser att man måste leva lite också, men håller man strikt på veckorna så får man det tycker jag! fast första veckorna var det noll fuskande, men det var för att få en bra kickstart. men jag håller mig såklart till lchf nu också, bara det att jag har släppt lite på spakarna. tränar varje dag också, vilket gör att man kan göra det med gott samvete.

lite kort om lchf - (lchf står för low carb high fat) man ersätter kolhydrater med fett. fisk, kött, skaldjur, ovanjordgrönsaker & ägg är bra att äta. man väljer bort lightprodukter & man ska äta det fetaste varianterna av fil,, mjölk, smöt etc. allt socker ska även bort & självklart sockrade produkter. särskilt viktigt är det att välja bort de snabba kolhydraterna som finns i produkter från potatis, socker och säd; exempelvis flingor, ris, majs, pasta, potatis, potatismos, chips, pommes frites, läskedrycker, godis, kakor, glass med mera. man kan äta lite av frukt, någon enstaka sådär, samma med linser, lite som gäller.
högst 5 g kolhydrater per 100 g födoämne bör finnas, för att man skall kunna äta fritt av ett livsmedel. detta kan man släppa på lite efter ett tag, beroende på hur man känner själv.

måndagens mat - frukost, 2 finn crisp med ost & gurka, ett ägg, en kopp kaffe.
lunch, en banan & ett glas mjölk.
middag, sallad med stekt bacon & creme fraiche.
kvällsfika, en näven naturella cashewnötter & en kopp kaffe.
måndagens träning - 90 minuters gymträning, där gör jag lite allt möjligt, det som faller mig in för dagen, men blev självfallet styrka, 25 minuters löpning, trappmaskinträning m.m. på kvällen blev det en promenad med hunden på cirka 1 timme.

tisdagens mat - frukost, lika som måndagen.
lunch, 1 dl mjölk blandat med 1 clementin, lite hallon & några jordgubbar, sen toppade jag det med lite kanel.
middag, tonfisksallad med creme fraiche.
kvällsfika, två nävar cashewnötter.
tisdagens träning - 95 minuters gymträning, ungefär samma som dagen innan.

dagens mat
- frukost, fortfarande lika.
lunch, blev bjuden på fika så tog det jag ansåg som bäst, vilket blev ett tomatbröd med kesoblandning, en kopp kaffe också.
middag, köttfärsås med stekt vitkål.
kvällsfika, en kopp detox te.
dagens träning - 90 minuters gymträning, sprang dock inte lika länge idag, (gick dock i rask takt & sprang 5 min) eftersom jag hade ont i halsen när jag vaknade i morse, må nu inte denna jäkla förkylning komma tillbaka!

ja, då var jag klar, men ska försöka skriva varje dag så det inte blir så mycket på samma gång, kommer även lägga ut lite bilder & recept.

är även endast en månad kvar till julafton idag, det är den mysigaste dagen på året tycker jag, som jag längtas!


PUSS

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0