jullovet, kort & gott.

nu var det väldigt längesen jag skrev. men jag har liksom inte haft tid, för när jag skriver blogg så måste jag ha riktigt med tid, annars skjtuer jag upp det. men nu tyckte jag att jag hade lite tid över för att uppdatera er som läser min blogg om vad som hänt i mitt liv dom senaste dagarna.
det började med att vi gick på lov vilket var otroligt skönt, jag jobbade fyra dagar, sen jag firade julen som vanligt, middag hos farmor dagen innan, sen hos pappa på julaftonsmorgonen & mamma på julaftonskvällen. jag hade en underbar julafton, den bästa på flera år, för det var första gången på väldigt länge jag inte var olyckligt kär, för dom senaste jularna har jag varit det, & det har alltid kännt extra jobbigt på jularna då av nån anledning, det är väl för att på julen så samlas man med alla man tycker om & håller av, men är man olyckligt kär mår man väl dåligt hela tiden egentligen, men jularna blev som jobbigast. så denna jul var så bra! jag fick faktiskt allt jag önskade mig utom en ny mobil, min är som sagt trasig nu, den är död. så nu har jag nån gammal tjockmobil, men den funkar iallafall, jag är för snål för att köpa någon ny, men jag ska göra ett nytt försök med att önska mig en ny mobil när jag fyller år!
dagen efter julafton blev de utgång på stadt med mikaela, elina, elin & några till. jättekul var det & man träffade mycket trevligt folk, dansade & hade så kul man kan ha!
sen dagen efter skulle jag då som planerat ta ut mina flätor, men det blev inte som tänkt, jag vilja ha dom kvar lite längre, man kan jämföra dom med en kille, låt säga att mina flätor är en kille som jag är otroligt kär i & som allt känns så bra med, så varför ska jag då ta bort han ur mitt liv & göra slut? nä just de, det finns det ingen anledning till, så dom blev kvar & är kvar än, men i morgon ska dom bort på riktigt, för jag måste ta bort dom innan skolan börjar för då ska vi prova studenmössor & då är det lika bra att dom är borta så storleken blir rätt från början, sen har dom växt nåt otroligt, så nu måste jag skärpa mig & släppa taget, det var kul så länge det varade, men nu välkomnar vi mitt röda hår som jag hoppas blir bra!
sen var jag till hudik förra veckan också, jag åkte dit med eveline, vi kikade i affärer & sen på kvällen blev det bockarna med helena, jimmy, erik & jonna, kvällen började hemma hos mig & sedan drog vi vidare till bockarna, kvällen blev lika rolig som den alltid blir på onsdagarna, det är något magiskt över bockarna tror jag. 
dagen efter var det nyår, jag spenderade även denna dag i hudik. först blev det finmiddag i min lägenhet bestående av fläskfilé, kyckling, nån potatis crisp, dragonsås & gurka, middagen tillbringade jag tillsammans med sara & helena, efterätten bestod av vindruvor & bananer doppade i smältchoklad, efter det gick jag & sara på fest till göransson medan helena drog till tesso, hos göransson spelade vi kortspel & hade allmänt trevligt, efter en stund gick vi till tesso & umgicks en stund där & sen gled vi vidare till min lägenhet för att lämna av lite saker, efter det gled vi vidare till åhlens där fyrverkerierna sprakade, vi drack champagne & skålade för det nya året. efter det gick jag & sara hem, vi hade tomteblosstime, kollade på film & slutligen somnade vi.
jag & sara hade det bästa nyåret på länge, jag har iallfall aldrig haft något bättre sen jag var liten, därav anledningen angående om att inte vara olyckligt kär längre.
dagen efter vaknade vi alldeles för sent, tog bussen hem & slöade resten av kvällen.  idag tog jag på mig att jobba eftersom elin var sjuk & frågade om jag vilja hoppa in, härligt med pengar nu, köpte ett par skor i onsdags, så nu man kan säga att jag tjänat in dom när jag jobbade idag, grymt! fick även en julklapp ifrån chefen idag, det var en jättefin resväska, jag blev riktigt förvånad, trodde inte vi som inte var fast anställd skulle få några julklappar, men ack så fel jag hade, så den tackar jag för!
i morgon ska jag leka med lena, vi ska ut i snön & så, jag älskar vintern så nu måste man verkligen passa på innan snön försvinner! efter det ska jag då ta ut håret, undra hur det kommer se ut jag, hualigen vilken syn det kommer bli!
sen blir det hudik till veckan igen, dels blir det troligtvis bockarna igen plus att lillsyrran ska sova där med mig en dag, vi ska ta en systerdag, det tycker vi om! sen får vi se vad som mer kommer upp den sista lovveckan!
starten på detta år kunde iallafall inte blivit bättre, nu kör vi, detta ska bli ett bra år!


nu ska jag nog kika lite på tv innan det blir sängen!

PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0