en bra storasyster!

idag är det söndag, alltså är det slut på helgen, igen!
både helgen & veckan har varit rätt bra, fast helgen var bättre än veckan tycker jag!
är mycket plugg i skolan nu, gäller att hålla planeringen på allt så man inte hamnar efter för då blir det grymt jobbigt att ta igen allt sen eftersom det bara kommer mer, vilket är väldigt jobbigt :p men jag tycker jag ligger i rätt bra fas nu iaf, förutom med matte B som vi började med i torsdags, shit, ingen dans på rosor där inte, matte är verkligen inte min grej, men jag försöker iallafall, måste för att komma in på den högskola jag vill!
förutom matte har veckan innehållit träning & en myskväll med bästaste helena, vi skulle egentligen ut på bockarna, men var sånt snöoväder så vi ansåg att det var bäst & skönast att hålla sig inne, vi smälte choklad & doppade därefter banachips i den smälta chokladen, blev riktigt gott faktiskt ;p
jag & sara har även slitit med UF den gångna veckan också, var faktiskt mycket mer jobb än jag trodde, men det är kul också såklart, plus att vi kan inte lägga ner nu när vi kommit såhär långt, för våran idé är riktigt bra & kommer direkt ifrån hjärtat!
den gångna helgen jag har ägnat åt min småsyskon, kändes som att alla andra var ute på krogen utom jag :p men jag har garanterat haft det mycket mysigare än vad många andra har haft det i helgen. på fredagen blev de alva som jag myste med, vi busade på som alltid, åt godis & kikade på tv, måste tillägga att för ett tag sen sa hon såhär "Lollo, visst ska vi hålla ihop när mamma & pappa dör?" . Det är såna ord som får en att känna sig betydelsefull som syster på något vis, jag blir berörd när det kommer sådana ord ur barnamun. Men vi hade iallafall en mysig kväll! på lördagen spenderade jag dagen med lillebrorsan, vi lagade mat, åkte & handlade godis & sen blev det skräckfilm, vi bjöd även över lena, även denna kväl blev riktigt mysig! jag känner mig som en väldigt bra storasyster faktiskt, jag älskar mina småsyskon mest av allt, family first, som man brukar säga!
nu är de strax dax för mig att bege mig mot hudik igen, för att sedan i morgon åka hem igen. vi är nämligen lediga tisdag & onsdag, eller vi har studiegadar, lärarna ska hämta ut priset som vi vann för att vi blev sveriges bästa skola, & detta pris skulle dom hämta i helsingborg. grymt skönt att jobba hemma, koncentrerar mig mycket bättre då faktiskt, särskilt bra blir det i järvsö. fast jag funderar på att åka till gävle en sväng på tisdag, behöver ny stav till tungan, min tunga är helt läkt nu & så läkstaven ska bort, den är så lång så den blir bara jobbig nu när tungan inte är sväld längre!
på onsdagen åker jag åter igen tillbaka för då blir det bockarna med alla tjejerna längtar som tusan för nu var det längesen!
sen på fredag är jag ledig igen, för då sticker jag till stockholm för fotografering, ska även bo på hotell & ha de allmänt bra!
låter som att detta blir en grymt skön & bra vecka!

nu ska jag åka till hudik!



 
                                                                                                               

PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0