flätorna orsakade mest smärta denna vecka!

nu är det inte långt kvar av lovet, usch. jag vill inte ens tänka på det, vill verkligen inte tillbaka till skolan. orkar inte med allt plugg som väntar. 
denna vecka har jag spenderat mesta tiden i hudik! på måndagen tog jag med mig lillsyrran dit för en mysig systerkväll, även fast hon är så liten så älskar jag att umgås med henne. först när vi kom dit så gick vi & inhandlade lite gott vi skulle mysa med på kvällen, sen kikade vi på film, spelade kort & dansade hela kvällen. när klockan började närma sig tolv tyckte jag det var dax att krypa till sängs, när vi hade lagt oss så spelade vi kort ett tag, efter det så säger hon att hon inte kan sova, vi gick då ner & tog fram filmen & chipsen igen, vi kikade på film till klockan var halv tre sen tvingade jag henne att sova för då började även jag bli sjukt trött, hon som jämt brukar somna innan tio, men icke denna dag. vi vaknade dagen efter klockan tio, hon brukar även bara sova till max halv nio. så varför hon var så pigg denna natt har nog sina orsaker, hon var ju med syrran & då får man göra sånt man inte får göra hemma ;) hon säger även hela tiden att man ska tänka positivt, spelar ingen roll vad jag säger så ska jag alltid tänka positivt, även fast hon inte riktigt fattar innebörden med detta ord så blir man ändå så glad. dagen efte så gick vi på stan & inhandlade lite bra saker. sen tog vi bussen hem & jag for till järvsö. jag älskar verkligen min lillasyster, ingen får mig så glad som hon, hon är min lilla älskade ängel!
på onsdagen blev de hudik igen, då var det bockarna med ett gäng tjejer som väntade, kul kväll som alltid! dagen efter var dock väldigt seg, men hade inte väntat mig något annat precis, men lät värt det som vanligt :p
har även tagit ut mina flätor nu & det var en av dom plågsammaste saker jag har gjort i hela mitt liv, vilket smärta! hela fyra timmar tog de, fyra timmar av smärta! men nu är det äntligen gjort & såhär i efterhand är det rätt skönt, fast klart jag saknar dom! men håret blev inte rött som planerat heller, för när jag tog ut dom så var mit hår så blekt, så jag satsade på blont istället, måste ju testa det nångång i livet & eftersom håret var så ljust som det var så passade de utmärkt! så nu är jag guldhårig, för jag fick ju inte jätteblont på en gång, men blir väl efter jag färgar nån gång till, men ska vänta lite så håret inte slits alltför mycket! jag har alltid viljat testat på att vara blond & denna gång blir den första & sista eftersom det är så svårt att få mitt hår ljust eftersom jag är så mörk, därför passade jag som sagt på nu!
ikväll ska jag umgås med kusinerna som kommer ner ifrån stockholm, ska bli riktigt kul eftersom jag saknat dom!i morgon är det jobb som gäller, fick förlängt helgjobb, skulle egentligen upphöra efter jul, men så blev det inte, vilket jag är otroligt glad över! 
sen ska vi fira mormor som fyller sjuttio år, blir middag med släkten. efter det blir det troligtvis utgång med eveline & fler.
på söndag är det hudik som gäller & på måndag drar skolan åter igång igen!
under veckan & alla andra kommande veckor blir det träning som bara den, behövs efter dessa tre feta julveckor!
nu ska jag hoppa in i duschen för att sedan åka hem till mormor där kusinern befinner sig!


såhär såg det ut just efter att jag tog ut flätorna, men nu är mitt hår plattare än någonsin!
R.I.P min älskade flätor!


PUSS

Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

ja visst var den snygg :D

så snyggt! kanske blir blond jag med då ;)

2010-01-08 @ 15:33:20
URL: http://awesomedude.blogg.se/
Postat av: Lena Svensson

ja det var det verkligen :) <3

2010-01-16 @ 15:20:30
URL: http://awesomedude.blogg.se/
Postat av: Johanna

Moget att starta en grupp på fb med budskapet riv delsbo?? Vad är meningen med det? Herregud vad omogna folk är nuförtiden!

2010-01-22 @ 08:38:27
Postat av: svar till johanna

haha, nä men vem har sagt att jag är mogen då? plus att stör du dig på den så skit i den då, du behöver inte ens kolla på sidan om de nu är så omoget :) finns bättre saker att klaga på här i livet tycker jag ;)

2010-01-25 @ 19:21:33
Postat av: svar till Johanna

Märks att du kommer från Delsbo ;) haha.

Om det verkligen stör dig, varför ens orkar du lägga ner en massa energi på det? Starta en mot grupp isf? =)



2010-01-26 @ 19:42:08
URL: http://fridilin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0